Retourneren en klachtenafhandeling

Aangezien klanttevredenheid voorop staat bij Tegelmegashop.nl hebben wij veel aandacht besteedt aan de realisatie van een duidelijke retourprocedure en klachtafhandelingprocedure. Los van het feit dat wij streven naar 0 klachtmeldingen, zullen wij uw klacht altijd serieus nemen en per direct actie ondernemen. Onderstaand vindt u alle informatie m.b.t. retourneren en klachtafhandeling. Heeft u vragen en/of opmerkingen? De medewerkers van Tegelmegashop.nl zijn u graag van dienst.

Stap 1: Controleer uw bestelling altijd direct na bezorging.


Wij verzoeken u om uw bestelling na bezorging zo snel mogelijk te controleren, waarbij in ieder geval gecontroleerd moet worden of de bestelling compleet is (of de juiste producten geleverd zijn en of de juiste aantallen geleverd zijn) en of er sprake is van beschadigingen.

Indien er een probleem is m.b.t. de juiste producten en/of de juiste aantallen, kunt u een e-mail sturen naar info@tegelmegashop.nl.Hierbij zullen wij onze uiterste best doen om dit zo snel mogelijk naar behoren op te lossen. In het geval producten geretourneerd dienen te worden, kunt u gebruik maken van onze retour procedures. Indien er sprake is van schade dient u dit binnen 7 dagen na levering schriftelijk te vermelden aan Tegelmegashop.nl en kunt u gebruik maken van onze klachtenprocedure.

LET OP: Bij bestelling wordt koper geacht minimaal 2% snij- en breukverlies te aanvaarden.

Retourneren.

Indien u niet tevreden bent met de geleverde producten, kunt u deze in het geval van een directe online aankoop (aankoop gedaan via het internet) binnen 14 dagen retourneren. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Hierbij vragen wij u wel om de producten compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking te retourneren. Alle producten die niet compleet zijn en/of gebruikersschade hebben, komen niet in aanmerking voor terugname. De kosten die het retourneren met zich meebrengt, zoals bijvoorbeeld verzendkosten en verpakkingskosten, zijn voor de rekening van de klant (koper). Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag (minus eventuele verzendkosten) binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Op deze wet zijn enkele uitzonderingen, waaronder producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht, overeenkomstig specificaties van de consument. Indien u gebruik heeft gemaakt van een van onze maatwerk producten (zoals bijvoorbeeld tegelplinten die op maat worden geproduceerd of tegels die wij voor u in een speciale maat gezaagd hebben) kan uw online aankoop niet herroepen noch geretourneerd worden.

Bovenstaande geldt voor directe online aankopen (aankopen gedaan via het internet)  en niet voor aankopen gedaan in de showroom en/of die tot stand zijn gekomen n.a.v. een (online) offerte aanvraag.

In het geval van een klacht (retouraanvraag op basis van een defect of schade), kunt u gebruik maken van onze klachtenafhandellingprocedure. Wij zullen er alles aan doen om tot een correcte en klantvriendelijke oplossing te komen.

Retourprocedure Tegelmegashop.nl.

Indien u producten wilt retourneren, controleer de producten dan eerst op gebruikersschade. Indien er geen sprake is van gebruikersschade, zorg er dan voor dat de producten in de originele verpakking of een vergelijkbare verpakking zitten. Vervolgens dient u onderstaand retourformulier in te vullen en per e-mail te verzenden naar info@tegelmegashop.nl

RETOURFORMULIER (PDF-BESTAND)
RETOURFORMULIER (WORD-BESTAND)

Na ontvangst van een volledig ingevuld retourformulier neemt een medewerker van Tegelmegashop, binnen 2 werkdagen, contact met u op.

Retouradres:
Tegelmegashop
Broekhin Noord 68
6042 EE, Roermond
Tel. +31 (0)475 745511
E-mail. info@tegelmegashop.nl

Openingstijden:
Maandag:    08:30 - 17:30
Dinsdag:    08:30 - 17:30
Woensdag:    08:30 - 17:30
Donderdag:    08:30 - 17:30
Vrijdag:        08:30 - 17:30
Zaterdag:    08:30 - 16:00

Restanden retourneren.

Indien u teveel producten heeft besteld, zoals bijvoorbeeld een teveel aan vierkante meters tegels en/of een teveel aan lijm, voorstrijkmiddel, voegmortel, etc. geldt het volgende:

  • Retourneren van een teveel aan vierkante meters tegels is in onderling overleg mogelijk indien het product, in dezelfde tint (kleurcode), op het moment van retourneren een voorraad product van Tegelmegashop betreft met een minimum aantal van 5 vierkante meter op voorraad. Daarnaast dient het restant in een onaangebroken verpakking in nieuwstaat aangeleverd te worden. Eventuele transportkosten zijn voor rekening van koper. Indien uw restant aan vierkante meters tegels aan bovenstaande eisen voldoet is het retourneren van teveel producten mogelijk en ontvangt u 75% van het aankoopbedrag retour.
  • Het retourneren van een teveel aan ‘tegel bijproducten’, zoals lijm, voegmortel en voorstijkmiddel is  mogelijk indien de producten in een onaangebroken verpakking aangeleverd worden. Hierbij ontvangt u 100% van het aankoopbedrag retour.

Klachtenafhandeling en procedures.

Aangezien klanttevredenheid voorop staat bij Tegelmegashop.nl hebben wij veel aandacht besteedt aan onze  klachtafhandelingprocedure. Daarnaast vinden wij het belangrijk om aan te geven dat wij uw klacht altijd serieus nemen en per direct actie zullen ondernemen. Voor het indienen van een klacht dient u onderstaand klachtenformulier in te vullen en per e-mail te verzenden naar info@tegelmegashop.nl.

LET OP: In het geval van een defect of schade, verzoeken wij u om een digitale foto hiervan aan te leveren.

KLACHTENFORMULIER (PDF BESTAND)
KLACHTENFORMULIER (WORD BESTAND)

Na ontvangst van een volledig ingevuld klachtenformulier neemt een medewerker van Tegelmegashop, binnen 2 werkdagen, contact met u op.

Contactgegevens:
Tegelmegashop
Broekhin Noord 68
6042 EE, Roermond
Tel. +31 (0)475 745511
E-mail. info@tegelmegashop.nl

Openingstijden:
Maandag:    08:30 - 17:30
Dinsdag:    08:30 - 17:30
Woensdag:    08:30 - 17:30
Donderdag:    08:30 - 17:30
Vrijdag:        08:30 - 17:30
Zaterdag:    08:30 - 16:00

Klacht melden bij het Europees ODR platform.
We raden u altijd aan om een eventuele klacht altijd eerst bij ons kenbaar te maken. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.